Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen VI

Vroeger in de Dommy, nu live!! Het maandelijkse biedforum!

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen VI

Postby Marten » 07 Apr 2009, 10:59

Hoi, eerst maar even kennismaken dan...

Marten, en ik ben lid van APIH...

Ik speel geen NFB's dus moet dus kiezen tussen dubbelen of 2 (sp) (forcing). Denk dat ik in de praktijk een dubbel heb liggen zonder daar idd echt een goede reden voor te hebben.

Ik herken alleen de hand...(na de opmerking over een boek, dat dan wel weer) :shock: Bevestigd toch mooi weer mijn reputatie op APIH als boekjesgeleerde...
Marten

Postby willemm » 10 Apr 2009, 19:09

Noord Gever/Allen Kwetsbaar Viertallen

AV742
63
V54
B75

West . Noord . Oost . Zuid

------- 1HA ... 2KLA .. ???

ik zie het probleem niet zo en bied gewoon 2 schoppen: dat is niet forcing in ieder normaal biedsysteem. ik heb niet erg veel maar ik wil mijn mooie schoppens toch wel even noemen.
When I take a 50-50 chance I expect it to come off 8 or 9 times out of 10.
willemm

Postby Remco » 27 Apr 2009, 12:55

Ook ik speel 2Sch als forcing dus zal ook moeten doubleren. Bij de vervolgbiedingen sluit ik me aan bij Scar.

Helaas ben ik iets te sterk om te passen. Als ik (di) V niet had zou ik geeuwend passen. Als maat niet kan open houden, vanwege te lange klaveren, speel ik het liefst 2Kl tegen. Wanneer maat wel doubleert bied ik 2Sch en bid dat het geen manche is. Maar zoals gezegd je bent daar net te sterk voor.

3Sch na eerst een pas lijkt met een zwakkere kaart met langere schoppens. Iets als:

VB10xxx
x
xxx
Bxx
--------------------------------------------------------------------------
Contraria contraiis curantur
Remco

Postby Baka » 14 Jun 2009, 13:38

Wat een godsgruwelijke bagger. In het uitzonderlijke geval dat ik 2 (sp) speel als 8-11 is dat uiteraard een errug fijn bod. Meestal speel ik het echter forcing. Nu mag ik een reputatie hebben van bijliegen van puntjes (zeker in Butler), maar dit is zelfs mij te gortig. Ik pas dus maar een rondje. Als maat nog een stokje in de mierenhoop steekt, kan ik altijd nog op zoek naar een schoppenfit(je). Doublet? Waar is mijn opvang in ruiten dan?
The man who smiles when things go wrong
Has found someone who he can blame it on.
Baka

Postby K-J » 19 Jun 2009, 13:20

Tja, als aanhanger van het very negative free bid moet ik mij afvragen of deze hand niet te sterk is voor 2 (sp) . Dat is 'ie niet, dus 2 (sp) is het (enige) juiste bod.
K-J

Previous

Return to BiedForum